850_0360AAA copy

דלפק או אי למטבח – כיצד בוחרים?

אז החלטתם שאתם בונים מטבח חדש או משפצים את הקיים, וככל הנראה אתם עושים את כל הבדיקות כדי לצאת הכי מרוצים שאפשר מהעיצוב הסופי. בתכנון המקדים כולנו רוצים דרך לייעל את ניצול שטח האחסון במטבח, לכן הפתרון האולטימטיבי לכך הוא דלפק אוכל או אי מטבח – אלו מהווים עוד שטח עבודה/אכילה וחלל אחסון. בנוסף, ניתן להתאים אותם אישית למטבח ולצרכים שלנו.
במהלך התכנון, הבחירה בין אי לדלפק צריכה להיות תלויה בכמה קריטריונים כדי שהם ישתלבו בעיצוב העתידי. הבאנו לכם את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על שתי האפשרויות כדי שיהיה לכם יותר קל להחליט 🙂

מטבח אפור גרפיט ננו ופורניר אלון

מה ההבדל בין אי למטבח לבין דלפק למטבח?

האי הוא יחידה נפרדת משאר פרטי המטבח ומנותק מקירות וארונות הצמודים אליהם. בדרך כלל, אי המטבח יעמוד במרכז המטבח ויהיה בעל משטח חלק עם מקומות אחסון מתחת. לפעמים הכיור, התנור, המדיח והכיריים יכולים גם הם להופיע על ובתוך אי המטבח.
למי שאוהב לבשל ולהיות במטבח השולחן אי הוא שטח עבודה נוח והוא יכול לשמש גם לאחסון סירים ומחבתות ואף לפעמים לגרום לצורך בשולחן אוכל להתייתר. מעבר להיותו משטח עבודה ושטח אחסון נוסף, אי למטבח הוא אטרקטיבי ואופנתי בשנים האחרונות, ניתן לעצב ולהתאים אותו לכל הסגנונות (מודרני, וינטג', עץ, קלאסי וכו'). האי עבודה במטבח הוא אלמנט מושלם למי שיש לו מקום במטבח ואוהב את המרחב שלו בזמן הבישולים, אך חשוב לוודא שיש פרופורציה למיקום האי ביחס למטבח הקיים. במטבחים קטנים יותר, הוא יכול להוות מכשול או להפריע לזרימת התנועה באזור המטבח.

מטבח לבן שחור ועץ

הדלפק הוא שולחן או מדף ארוך וצר אשר ניתן לסעוד עליו משני צידיו והוא מחובר לקיר או לארון מטבח. בשונה מהשולחן אי, דלפק צמוד קיר יהיה לרוב גבוה יותר, לא יכלול אזורי אחסון ומגירות נשלפות וישמש בעיקר כאזור ישיבה ואכילה קצרה וקלילה. דלפק במטבח הוא פתרון אולטימטיבי למי שאין הרבה מקום במטבח ורוצה לחסוך באלמנטים בחלל. למרות שהוא בעיקר משמש אנשים עם מטבחים קטנים, הדלפק מתאים לכל המטבחים, גם לאלה עם אי עבודה קיים. הסיבה היא שברוב הארוחות אין צורך באמת לשבת סביב שולחן האוכל – בארוחת הבוקר שאנחנו חוטפים לפני היציאה לעבודה, בארוחות הצהריים של מהלך השבוע אנחנו לא נמצאים כמעט בבית, ואחהצ כשחוזרים מהמסגרות השונות ואוכלים בעיקר בזמנים שונים.
חשוב לשים לב שהדלפק מתאים בעיקר לבתים עם מספר קטן של נפשות ולא לארוחות גדולות. זאת בגלל שהדלפקים בדרך כלל צרים לעומת שולחן האוכל.

מטבח עץ בשילוב אי שחור

למה בעצם צריך אי או דלפק?

הסיבה הראשונה והעיקרית היא הפרקטיות אשר מהווים האי והדלפק בחלל המטבח. הם עונים על צרכים רבים במטבח של הבית הישראלי הממוצע מבחינת חלוקת ותכנון החלל. הסיבה הנוספת היא הדקורטיביות והמראה האופנתי שהם מוסיפים למטבח שלנו. עם תכנון נכון מראש, ניתן להסתדר ללא דלפק או אי מטבח, אך אלו אלמנטים שהפכו לסטנדרט בעיצוב המטבחים שלנו והם אלה אשר יהוו את ההבדל בין רמות העיצוב.

אז מה יותר מתאים לכם – אי מטבח או דלפק בר?

אם אתם צריכים שטח עבודה גדול ויש לכם מספיק מרחב במטבח, אי מטבח מתאים מאוד למה שאתם מחפשים. לעומת זאת, אם שטח המטבח שלכם מוגבל ואתם מחפשים דרך לייעל את תכנון החלל – אולי דווקא הדלפק יכול להתאים לכם יותר לצורך זה.
במקרה בו אתם מתלבטים, אתם מוזמנים להגיע לאחד הסניפים שלנו עם תוכניות הבית ולקבל ייעוץ מקצועי מהמעצבים שלנו באולמות התצוגה.